8 PROFI SEO SZÖVEGÍRÁS TRÜKK

Ebben a cikkemben 8 konkrét SEO szövegírás trükköt adok, amelyek segítségével weboldalad tartalma nem csak releváns, hanem vonzó is lesz a célcsoportod és nem utolsó sorban a Google számára!

Sokan azt gondolják...

A SEO szövegírás nem csupán kulcsszavak összehordása; ez egy marketing-tudomány és szakma egyben, amely ötvözi a kreativitást a tények kutatásával, hogy a weboldalad előkelő helyet foglalhasson el a Google találati listáján.

Nyilván évek célzott tanulását és több szakkönyv elolvasását, a tanultak gyakorlatba fektetését és a hatás mérését nem tudom belepréselni egy 6000 karakteres blogcikkbe, de feltett szándékom segíteni neked abban, hogy képben legyél a saját szöveges tartalmaiddal kapcsolatban, ha SEO-ról van szó.

"Te is töprengtél már azon, hogy vajon miért van az, hogy néhány weboldal szinte “magától” kerül a Google keresőjének első oldalára, míg mások láthatatlanok maradnak?"

Elárulom, hogy nincs ebben semmi trükk, épp ez olyan szép ebben a szakmában. Ha van egy jól működő stratégiád, ami bizonyítottan hatásos úgy a látogatók, érdeklődők bevonzásában, mint az eladásban, akkor bármelyik szövegedet ezen séma alapján egy csapásra értékessé tudod tenni az olvasóid számára, bármi is legyen a szöveg célja!

Ebben a cikkemben megosztom veled az én bevált stratégiámat, amivel már több sikeres vállalkozásnak segítettem és a mai napig segítek több bevételt elérni. Ha érdekel olvass tovább!

Nos, ha már valaha is próbáltál tartalmat írni, tudod, milyen kihívást jelent nem csak elkapni, hanem megtartani is az olvasók figyelmét, igaz?

Sokaknak már eleve az is gondot okoz, hogy a gondolataikat írott szavakba öntsék, pláne tartani magukat a témához, nem elkalandozni és a helysírásról már nem is essék szó. Nem véletlenül képzem magam én is folyamatosan!

A SEO szövegírás hibás kivitelezése gyakran érthetetlen és láthatatlan akadályokat állít a honlapod és a keresőmotorok közé, ami megnehezíti, hogy a tartalmad elérje kívánt célközönségét.

Ez azért van, mert a szöveg rész (beletartozik a képek leírása is) nem keresőbarát, nem optimálisan értelmezhető a Google szerint.

Ez pedig azt jelenti, hogy a Google nem találja elég relevánsnak, úgymond “szakértőinek” és ezért ritkábban “dobja” a látogató orra elé ugyanazon keresőszavakra. És ez szinte csak és kizárólag azon múlik, hogy HOGYAN írod meg a szöveged!

Ügyfélstory

Egyik ügyfelem, Laci, aki egy innovatív kerti eszközökkel foglalkozó startup tulajdonosa.

Laci cége kihívásokkal küzdött, hogy webshopja felkerüljön a Google első oldalára, amíg rá nem jött, hogy a SEO szövegírás finomhangolása milyen drasztikus változásokat hozhat.

Ennek az volt az oka, hogy mérnök emberként egyrészt mérnök szóhasználattal írt, ami a látogatóknak érthetetlen volt és zavaros, hiszen gondolj csak bele, mikor az ügyvédek paragrafusokkal hadonásznak előtted, s ha nem vagy jogász alig érted egy szavukat is.

Másrészt az volt még a baj Ádám honlap szövegeivel, hogy “cuccmarketing” szemléletet nyomott “vevőmarketing” nézőpont helyett, ami kolosszális vétek!

8 Profi SEO szövegírás stratégiai trükk

Íme tehát az alapvető, azonnal használható SEO szövegírási trükkök:

  1. Ki írja? Egyes szám első személyben írj!
  2. Kinek írja? Vevőmarketing szemlélet: A Vevőd számára írj és tálad a cuccod, Róla beszélj, hogy neki mi lesz a haszna abból, ha a te portékádat veszi meg!
  3. A figyelem fenntartása! Ütős érdekes címsorok, amitől tovább olvas, ÉS az első bekezdésben (kb 160 karakter) lődd le a poént! Úgy értem fejtsd ki miről lesz szó! Te sem szereted az olyan recepteket, ahol a családi történettel kezdenek, nem a recept leírásával, ugye? Na látod!
  4. Egyszerűség! Rövid, tömör mondatok és egyszerű fogalmazás! Ne bonyolítsd túl, ez nem irodalmi szakkör, hanem színtiszta üzlet. Adsz valamit ami kell valakinek, ne köntörfalazz, mert az “átlátszik”.
  5. Működö sablon! Kövesd a bizonyítottan működő, 5 lépéses értékesítési formulát, melyet én is a bajnokok trénerétől, Kasza Tamás, lezárási specialistától tanultam: 
      • Vágy: ehhez tudnod kell mire vágyik a vevőd a termékeddel kapcsolatban.
      • Probléma: mi a problémája amit segít neki megoldani a te cuccod?
      • Félelem: mi a legnagyobb félelme ezzel kapcsolatban? mi lesz ha nem tudja megoldani a problémáját, nyugodtan nyomd bele az orrát a porba, különben nem fogja nagyon akarni megoldani.
      • Ajánlat: itt beszélhetsz a termékderől, szolgáltatásodról, és itt már megmutathatod miért jó neki, vagy hogyan segít neki a portékád megoldani azt a problémáját amibe beledörgölted az orrát.
      • Előny: miért jó ha most veszi meg, kedvezmény stb.

6. Formázás! SEO szövegírás formai követelményeinek meg kell felelnie: H1, H2, H3 címsor, felsorolás, kép és táblázat, vagy grafikon is legyen benne. Címsorban szereplejen a kulcsszó!
7. Médiaelemek feltétlenül kellenek! Alattuk legyen egy rövid leírás, hogy miről szól, lehetőleg a kulcsszóval ellátva.
8. A 3 fontos technikai elem! Végül pedig, bár ez már kicsit on.page SEO, hogy minden oldalhadhoz és blogcikk oldalhoz állítsd be ezeket a technikai elmeeket: címsor, META leírás, kiemelt kép.

Sokan azt gondolják, hogy a SEO szövegírás túl technikai, vagy hogy elég csupán néhány kulcsszót beleszórni a tartalomba. Ez azonban egy téves elképzelés; a valódi SEO szövegírás sokkal többet jelent, de ha most ezt olvasod akkor valószínűleg már te is látod és érted, hogy ez miért NEM ELÉG!

Nem elég tudni, hogy milyen stratégiai sorrendben működik egy szöveg, melynek végső soron eladás a célja. (még akkor is ha ingyenes dolgot “adsz el” vele, vagy fizetős terméket, szolgáltatást stb.)

Kell a keret, mert így működik az emberi agy és kész, ez a SEO tudományos része, szociálpszichológiának, reklámpszichológiának is hívják, konkrétan a döntésmechanizmus és az érzelem alapú kommunikáció képezik az alapját. Aztán persze a megfelelő kulcsszavakat sem árt használni, amire a PROFI KULCSSZÓKUTATÁS a megoldás.

Most nem az számít, hogy eddig hányszor csalódtál, hanem az számít, hogy végre kiemeljük-e a weboldalad szövegeit a láthatatlanság mocsarából?

Horváth Éva Vivien

SEO marketing szövegíró és Social Média Marketinges, ReklámSzövegíró

Kasza Tamás: A lezárás 55 törvénye című könyvéből még részletesebben tanuhatsz az értékesítési lezárásról! ITT TUDOD MEGVENNI A KÖNYVÉT