Szerző: ReklámSzövegíró | 2023 06 29 | blogcikkszövegíró | Nincsenek hozzászólások

2023. Június 28-án lehetőségem nyílt részt venni a Political Capital és a Budpest Pride közös szervezésében, a Bálint Házban megrendezett, “Kisebbségek a magyar nyilvánosságban” című kerekasztal beszélgetésen.

Kislány korom óta érdekel az emberek élettörténete, a filmekben is azt kedvelem leginkább, amelyik feltáró, bemutató, dokumentáló, ismeretterjesztő. Éppen ezért gondolkodás nélkül mondtam igent kedves barátnőm meghívására, aki a munkája révén meg kellett jelenjen ezen az eseményen.

Mivel szövegíróként több különböző célcsoport bőrébe is bele kell bújjak a munkám során, hogy mélyebben megértsem a megbízóim vásárlóinak igényeit, így remek alkalomnak bizonyult ez az LMBTQ rendezvény is, hogy belelássak ezen társadalmi csoportok mindennapi gondjaiba is egy picit.

Ahogy én látom, egyre elkerülhetetlenebb, hogy ezen emberek problémáival is tisztában legyek, mint szövegíró, hiszen, ha ügyfelem termékének, vagy szolgáltatásának célcsoportja LMBTQ csoport valamelyikéhez tartozik, könnyebben beleképzelem majd magam a helyébe.

Kicsit a marketing szövegírás is olyan, mint a színész szakma: fel kell vennünk egy szerepet, egy személyiséget, hogy hitelesen „elő tudjunk adni”. Csak én írásban adok elő és közben az ügyfeleim portékáját helyezem reflektorfénybe, mint opcionális megoldást az érdekcsoport látókörében. Így nagyobb eséllyel választja majd azt, a konkurens termékével szemben. (bár ez még sok minden mástól is függ)

Egyetértesz velem?

A kerekasztal beszélgetést figyelve bennem az alábbi gondolatok merültek fel:

  • olyan soha nem lesz, hogy egy ilyen színes társadalomban mindenki 100%-ig elégetett legyen
  • szerintem mindnekinek, nem csak LMBTQ Embereknek van negatív élményük hátrányos megkülönböztetésben, vagy bánásmódban. Hogy ne menjek messzire vegák és húsevők, vidéki életet kedvelők és metropolisták, de még bőven sorolhatnám.
  • Egész kisgyermek korunkból hozhatunk magunkkal hasonló élményeket, csak most ez valahogy egyre kiéleződni látszik, nem?
  • Szerintem tanulságos lenne, ha a mássággal élők is észrevennék azt, hogy nem csak ők lehetnek kevésbé előnyös helyzetben bizonyos szituációkban. Gondolok itt akár magamra, mint szőke nő, amikor el kell viselnem a faragatlan, vagy tapintatlan viccecskéket férfiaktól… De ettől még nem megyek a MeToo-ra panaszkodni.
  • Szerintem sok sérelem éri alapvetően az embereket manapság, amin meggyőződésem, hogy egy apró mindennapi kedvesség sokat enyhítene, bárkiről is legyen szó. Én például imádok biciklizni és útközben köszönök minden biciklistársamnak (már aki oda mer nézni :D) és mindnekinek akivel találkozom az úton, és sokszor nagyon pozitív élmény fogad!
  • Én felszedem az út szélén lévő szemetet, akkor is ha más hagyta ott. Vagy visszatolom az üres bevásárlókocsit, amit a parkoló közepén felejtett a lusta vásárlótársam. Csak mert ezzel kicsi jót adok a világnak és a lelkemnek és hiszem, hogy ez visszatalál hozzám valamilyen formában.
  1. Problématudat felépítése
  • Beszélünk arról, hogy sok cég és szervezet nem rendelkezik kellő betekintéssel célközönségük, különösen az LGBTQ közösség életébe, ami akadályozza őket abban, hogy valóban hatékony kommunikációt folytassanak.
  1. Rövid történet
  • Megosztunk egy személyes történetet az LGBTQ kerekasztal beszélgetésről, amelyen részt vettem. Kiemeljük, milyen új perspektívákat és megértést nyertem általa.
  1. Kifogáskezelés
  • Címezzük azokat a gyakori kifogásokat, amelyekkel szembesülhetünk, amikor a társadalmi kérdések fontosságát hangsúlyozzuk a tartalomgyártásban, és megmagyarázzuk, miért nem érvényesek ezek.

Záró gondolat

Végezetül, a legfontosabb üzenet, amit magunkkal vihetünk, az a megértés és az empátia kulcsszerepe a hatásos kommunikációban; ezek az értékek különösen létfontosságúak, amikor társadalmilag érzékeny témákról esik szó, biztosítva, hogy minden szavunkkal híd épüljön az emberek között, nem pedig falak.

  1. CTA ajánlat
  • Felhívjuk az olvasókat, hogy vegyék igénybe szövegírói szolgáltatásainkat, különösen SEO blogcikk írást, hogy hatékonyabban kommunikálhassanak és kapcsolódhassanak célközönségükhöz, beleértve az LGBTQ közösséget is.

Ez a struktúra lehetővé teszi, hogy részletesen kifejtsd, mennyire fontos a társadalmi csoportok, mint az LGBTQ közösség megértése és támogatása a szövegírás és a tartalomgyártás során. Emellett rámutat a szövegírói szolgált

Vivien – Az online-marketinges Reklámszövegíró